26. 2. 2013

Záujmový krúžok pre deti

Ahoj Blogeri v roku 2010 sme vás informovali o iniciatíve spolku AOTS, ktorý sa pokúsil o zriadenie detského záujmového krúžku pre slovensky hovoriace deti od 3 rokov s názvom „Margarétka“. Mal byť orientovaný na výučbu slovenčiny, slovenských piesní, básničiek, rozprávok... Iniciatívy sa ujala Zuzana Fodorová, ktorú sme v nadväznosti na nedávny príspevok „Slovenská konverzácia“ poprosili o aktuálnu informáciu:  
Áno Margarétku som chcela rozbehnúť v roku 2010. Bohužiaľ nebol záujem, aj keď sa pár deti prihlásilo, nik sa na hodiny nikdy nedostavil. Teraz som na materskej dovolenke, tak som zaneprázdnená trošku inými aktivitami. Margarétku by som však raz chcela opäť skúsiť a veľmi sa mi páči myšlienka aj mini- slovenskej sobotňajšej alebo stredajšej školy. Niečo na obraz českej alebo poľskej školy tu v Paríži, kde sa deti učia čítať a písať v ich materinskom jazyku, plus geografiu a históriu ich krajiny. Možno by mal niekto záujem tento projekt rozbehnúť alebo pomoc s jeho realizáciu v budúcnosti. Držme si palce! Zuzana
Zuzana, ďakujeme za aktuálne, hoc nie veľmi potešujúce informácie. Nádej však umiera posledná... Prípadným záujemcom, ktorí by sa do organizovania podobnej aktivity pre slovenské deti chceli pustiť, dávame do pozornosti možnosti asistencie a finančnej podpory zo strany Úradu pre Slovákov žijúcich v zahraničí. Problematiku školstva a vzdelávania tam pokrýva pani Janíková:  magdalena.janikova@uszz.gov.sk Pomôcť by snáď mohlo aj Veľvyslanectvo SR vo FR/Konzulárne oddelenie, či Slovenský inštitút v Paríži.

3 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Dakujem za informacie! myslienka stredajsej /sobotnej skolky alebo skoly je velmi lakava. Som si ista ze aj uponahlané mamicky ako som ja by sa rady zapojili.V kazdom pripade sa rada pridam k iniciovani projektu!

Anonymný povedal(a)...

No to je vyborna sprava (vpodstate)! Strednajsie aktivity totiz ako pracujuca matka vynechavam automaticky.
Sobotny napad sa mi velmi paci, rada sa pridam.
miska

Anonymný povedal(a)...

Prave som si prezerala stranky ceskej skoly bez hranic - naozaj skvele! aktivity uz pre deti od 18 mesiacov, potom pre skolkarov a vyucba ceskych dejin, zemepisu a litératury pre skolakov od 6 rokov! Videla som ze akceptuju aj slovenske deti - Len skoda ze sme zase pozadu!Slovaci zobudte sa - Uzrie svetlo sveta Slovenska skola bez hranic?

Zverejnenie komentára